· Potenciar l’hàbit de la lectura per aconseguir que gaudeixin del plaer de llegir.
· Intentar crear un hàbit de lectura i d’utilització de la biblioteca.
· Millorar la comprensió i velocitat lectora en general.
· Atenció individualitzada als alumnes.
· Realitzar registres de rapidesa lectora.
· Ensenyar com hem de comportar-nos en una biblioteca.
· Ensenyar diferents tècniques de consulta i recerca.
· Millorar les tècniques de lectura en públic.
· D’acord amb els tutors, ajudar en la recerca d’informació per a la realització de treballs.
· Relacionar l’ús de la biblioteca amb les noves tecnologies.
· Animar els nens a utilitzar els serveis de les biblioteques.
Anualment es fa un carnet de la biblioteca per a tots/es els nens/es de P-5, CI, CM i CS. A partir d’aquest carnet els alumnes poden accedir al servei de préstec de llibres de la biblioteca.
Aquest projecte persegueix complementar el treball de lectura que es fa a l’aula.
Sessions setmanals amb tot el grup classe, amb els alumnes des de P-5 a sisè de primària.
Es seguirà mantenint la biblioteca a l’aula en alguns cursos.
A la biblioteca es llegiran els llibres de lectura que tenen els diferents nivells i es faran les activitats que tinguin associades. Es podrà realitzar lectura col-lectiva o individual en silenci.
També es deixarà temps per a què els alumnes puguin llegir llibres, contes, revistes, que els interessin.
Durant el curs escolar es faran activitats que relacionin la lectura amb l’ús de l’ordinador.